Prevenția bolii parodontale

Cel mai bun tratament îl reprezintă bineînțeles prevenția, având în vedere mai ales că daunele lăsate în urmă de parodontoză sunt foarte dificil, dacă nu imposibil, de reparat. Boala parodontală poate fi prevenită cu ușurință în multe cazuri prin vizite regulate la medicul stomatolog și prin deprinderea unor obiceiuri corecte de igienă orală.

Controlul stomatologic. Un factor important în prevenția bolii parodontale îl reprezintă vizitele regulate la medicul dentist.

preventie

Periajul dentar. La baza igienei orale stă bineînțeles periajul dentar. Efectuat corect și cu regularitate periajul dentar îndepărtează cu succes placa bacteriană de pe suprafața dinților. În plus, prin periaj se masează gingiile și se stimulează circulația sanguină și vascularizația la nivel local, îmbunătățindu-se tonusul funcțional. Periajul se poate face cu periuțe de dinți obișnuite manuale sau cu periuțe electrice. Periajul dentar trebuie efectuat  de 2 ori pe zi, dimineața și seara. Cel mai important este periajul de seară, înainte de culcare.

Apa de gură. Apele de gură conțin substanțe cu acțiune antiseptică, aromtizantă, astringentă și uneori antiinflamatorie, ce completează curățarea obținută prin periaj. Se recomandă clătirea cu apă de gură după fiecare periaj dentar. CLĂTIREA CU APA DE GURĂ NU ÎNLOCUIEȘTE PERIAJUL DENTAR.

Ața dentară. Folosirea aței dentare se recomandă pentru a îndepărta resturile alimentare și placa bacteriană din spațiile interdentare (dintre dinți), acolo unde periuțele de dinți obișnuite nu au acces.

Periuțele interdentare. Sunt periuțe cu filament unic recomandate pentru igienizarea spațiilor interdentare „libere”.

Dușul bucal. Este un dispozitiv special proiectat pentru a direcționa un jet pulsatil de apă asupra dinților și gingiilor. Îndepărtează o parte din placa bacteriană și resturile moi de pe dinți. De asemenea, realizează asupra gingiei un masaj de tonifiere. Poate fi folosit după fiecare masă.