T-Scan – reglarea computerizată a ocluziei

Clinica Omnia Dental folosește cea mai avansată tehnologie de analiză ocluzală computerizată, T-Scan III, bazată pe scanarea și măsurarea forței și evoluției în timp a contactului ocluzal.

T-SCAN este un dispozitiv complex, de ultimă generaţie, ce permite medicului stomatolog să echilibreze ocluzia dentară cu o precizie micronică.

Ce este ocluzia dentară?

Conform stomatologiei moderne ocluzia dentară reprezintă relația dintre dinții superiori și cei inferiori când se află în contact funcțional, precum atunci când muști, mesteci sau apropii maxilarele. Felul în care suprafețele ocluzale ale dinților (cele pe care se mestecă) se împreunează influențează dinții, țesutul parodontal, mușchii masticatori, articulațiile temporomandibulare, precum și sănătatea orală.

În mod ideal, toți dinții ar trebui să intre în contact simultan și cu aceeași forță, păstrând raportul între dinții frontali și cei laterali. Când acest lucru nu se întâmplă, înseamnă că ocluzia este dezechilibrată și pot să apară o gamă variată de probleme, precum: dureri de cap, migrene cu intensitate crescută, senzație de rigiditate la nivelul mandibulei, durere musculară ce afectează mușchii masticatori, dureri de gât sau spate, sensibilitate dentară, abraziune dentară de diverse grade asociată sau nu cu sensibilitatea dinților afectați, fracturi dentare, mobilitate dentară, mobilitate a implantelor dentare, distrugerea coroanelor, punților sau altor tipuri de restaurări protetice, retracții ginigivale, pungi parodontale, bruxism (scrâșnitul dinților).

În majoritatea cabinetelor de stomatologie contactele ocluzale (dento-dentare) sunt evidențiate și analizate doar folosind testul clasic cu “hârtia de articulație”. Din nefericire s-a dovedit că acest test nu identifică toate contactele dento-dentare, ordinea în care acestea se produc și nu poate determina intensitatea forței de mușcătură dezvoltată pe fiecare dinte în parte.

Singura modalitate cu adevărat OBIECTIVĂ de a stabili numărul, poziția, apariția în timp și intensitatea contactelor dentare este analiza computerizată a ocluziei T-SCAN.

Cum se realizează testul?

Examenul ocluzal cu T-SCAN se realizează foarte ușor și este total nedureros. Pacientul trebuie doar să muște un sensor subțire, cu forma anatomică a gurii, conectat la aparatul T-Scan.  Pe un monitor sunt afișate imediat imagini care conțin date exacte ale punctelor de contact: localizarea contactelor pe fiecare dinte în parte, numărul contactelor, ordinea în care se produc, și intensitatea forței pe care o dezvoltă fiecare contact în parte.

Acest lucru permite atât pacientului, cât și medicului dentist să vizualizeze simultan zonele cu probleme, într-o singură ședință.

De cele mai multe ori echilibrarea ocluziei implică șlefuirea selectivă a dinților sau lucrărilor dentare. De aceea este foarte important ca medicul curant să aibă instruirea și experiența necesară utilizării T-SCAN, deoarece o prelucrare incorectă a dinților poate provoca adesea intensificarea problemelor inițiale.

În acest scop medicii noștri au urmat cursuri de instruire chiar cu unul dintre inventatorii T-SCAN pentru a oferi pacienților săi o deplină siguranță a actului medical.

Avantaje T-Scan:

• îmbunătățirea rezultatelor clinice, dispare simptomatologia de traumă ocluzală (mobilitate dentară, dureri la mușcătură, în articulație, dureri de cap);reglarea-ocluziei
  • determinarea contactelor premature;
  • minimizarea forțelor distructive;
  • pacientul poate vizualiza pe ecran;
  • ajută pacientul să înteleagă nevoia de tratament